fredag 22 januari 2010

Gotland - kulturmötesplats i Östersjön

Lars Danielson och jag har idag haft ett synnerligen positivt möte med Östersjöstaternas Råd(CBSS-Council of Baltid Sea States). Det mötet visar verkligen vilken möjlighet Gotland har att profilera sig som kulturmötesplats i Östersjöregionen. Massor av goda tips och utfästelse om fortsatt stöd. Särskilt roligt var det att chefen, Gabriele Kötschau, kom och spontant gav oss rejält med tid. På måndag möter vi vår lilla referensgrupp för Östersjöfrågor - det ska bli spännande.

Jag fick dessutom belägg för hur CBSS tagit till sig Lennarts och mitt huvudbudskap under Baltic Sea Convention i juni 2007. Lettland tog vårt ledord Balticness som tema för sitt ordförandeår i CBSS. CBSS själva har döpt om sin publikation till Balticness. De anser att
det innehåll vi gav det ordet exakt speglar det de vill uppnå.

Jag har dessutom haft ett jättebra avstämningsmöte med Kerstin Brunnberg kring ansökningarna som konstnärlig ledare för Bergmangårdarna. Jag är säker på att vi hittar en kreativ och spännande person. Det är alltid en källa till glädje att möta Kerstin - hon ger mycket positiv energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar