onsdag 14 april 2010

Stolar

Jag har idag aviserat att jag inte kandiderar till riksdagen och att jag inte önskar något annat politiskt uppdrag än en plats i kommunfullmäktige under nästa mandatperiod. Och vad är då av intresse från en av journalisterna att veta? Jo, hur många uppdrag/"stolar" jag har kvar. Jag har tidigare tyckt att stolarna varit något att skämta om,men nu börjar jag bli totalt utless på den kommentaren. Jag kan inte heller acceptera att det är intressant att räkna antalet uppdrag jag har, utan en sekunds reflektion över vilken tid de olika uppdragen tar.

Ett exempel:
Jag är ordförande i Kultur&Fritidsnämnden. Det uppdraget innebär MINST 10 tim jobb per vecka.
Jag är kommunens representant på Tonsättarcentrums årsmöte. Det uppdraget tar mig 1,5timmar PER ÅR!!
Men likafullt är de i ANTAL uppdrag likvärdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar